-Co to jest zmysł? Jakie mamy zmysły? Ile ich jest? Przykłady zmysłów np. Miś jest miękki czy twardy – jaki zmysł nam potrzebny by to sprawdzić? Jest głośno czy cicho –jaki zmysł jest nam potrzebny? Na te i wiele innych pytań starszaki w 1 tygodniu października poznały odpowiedź. Teraz już każdy wie, że wszystkie czynności, które wykonujemy uzależnione są od mózgu. Dla każdej czynności, mózg ma określony obszar, który jest odpowiedzialny za konkretną czynność. Pogadanka z dziećmi na temat Mózgu dała odpowiedzi na pytania – jak wygląda, do czego służy. Oprócz tego podczas całego tygodnia dzieci wykonywały następujące działania: czytanie globalne, układanie wyrazów (zmysły) z literek i dopasowywanie do mózgu, Mózg –kalafior + dopasowanie obrazków ze zmysłami do płatów mózgu, skrzynia sensoryczna- DOTYK rączki, PRAWO – LEWO-PROSTO- ścieżka ze stópkami i odkrywanie smaków, dywan (ścieżka sensoryczna- wykorzystanie zmysłu dotyku, zabawy ruchowe utrwalająca stronę prawo / lewo, wielkie stopy- zabawa ruchowa z elementem rywalizacji.