Moja ojczyzna – uczymy się zdalnie gr starsza

Ostatni tydzień przed weekendem majowym w grupie starszaków upłynął pod hasłem  – Polska moja Ojczyzna. Cotygodniowe zajęcia rozpoczęliśmy w poniedziałek od tematy „dom”. Przedszkolaki tego dnia na podstawie próbowały wyjaśnić różne znaczenia słowa dom – jaki budynek, jako rodzina. Podczas prezentacji multimedialnej „domy dawniej i dziś” dzieci miały okazję dostrzec zmiany w architekturze, wyposażeniu i rozwoju technologii w domach dawniej i dziś. Kształtowaliśmy także swój słuch rozpoznając odgłosy domu. Zwieńczeniem dnia było wykonanie projektu domu oraz podpisanie pomieszczeń. Dzieci jak zawsze wykazały się ogromną kreatywnością. Kolejnego dnia, we wtorek poruszyliśmy temat domu od nieco inne strony – naszej rodziny. Bo dom to mama, tata, brat, siostra, babcia, dziadek. Dom to rodzina. Tego dnia nasi milusińscy poznali drzewo genealogiczne, jego znaczenie w poznaniu historii rodziny. W ramach doskonalenia umiejętności niezbędnych do nauki czytania i pisania przedszkolaki głoskowały i dzieliły na sylaby nazwy członków rodziny, a na sam koniec dnia z wykorzystaniem różnorodnych materiałów ułożyły serce dla swoich najbliższych. W środę utrwalaliśmy symbole narodowe, który każdy przedszkolak poznaje już od najmłodszych lat, sprawdziliśmy także swoją wiedzę w mini quzie. W ramach zajęć plastycznych dzieci wykonały bardzo prostego orzełka. Widać, że starszaki uwielbiają prace plastyczne, które są zawsze starannie wykonane i dopracowane. Ostatniego dnia, czyli w czwartek wybraliśmy się w wirtualną podróż po Polsce wzdłuż rzeki Wisły i zwiedziliśmy 5 miast, poznając najważniejsze zabytki i charakterystyczne miejsca na mapie naszego kraju. Tego dnia do zabaw konstrukcyjnych posłużyły nam nie klocki, a wykałaczki, makaron, plastelina i chrupki kukurydziane. Z tych niecodziennych materiałów powstały wspaniałe kamienice, domki i zamki! Bardzo dziękuję rodzicom oraz dzieciom za zaangażowanie i pracę w minionym tygodniu. Zapraszam na fotorelację.

Michaela Sigmund-Lasak