Pierwszy tydzień marca w grupie młodszej upłynął pod hasłem kolorów. Podczas KOLOROWEGO TYGODNIA maluchy uczestniczyły w różnorodnych zajęciach inspirowanych barwami oraz żywiołami. Zajęcia te miały na celu rozwijanie kreatywności dziecka, wyobraźni oraz pomysłowości. Podczas zabaw dzieci miały okazję uczestniczyć w różnorodnych doświadczeniach, manipulować materiałem sensorycznym oraz obserwować wybrane zjawiska.
Pierwszym dniem, był dzień BIAŁY, który został zainspirowany 3 stanami skupienia. Przedszkolaki układały sensoryczną stokrotkę, której każdy płatem wykonany był z materiału o innej fakturze, badały właściwości lodu oraz miały okazję manipulować substancją zwaną cieczą nienewtonowską, która dała dzieciom możliwość wzbogacenia doznań sensorycznych oraz poszerzenia wiedzy z zakresu zjawisk fizycznych.
Drugie dnia – ŻÓŁTEGO maluchy wybrały się w świat smaków. Tego dnia brały udział w różnorodnych zagadkach smakowych oraz dowiedziały się jak to się dzieje, że nasz język rozróżnia różnorodne smaki. Chętne dzieci z uśmiechem na twarzy próbowały także zjeść kawałek cytryny. Jako, że kolor żółty kojarzy nam się ze słońcem i radością, w ramach zabaw plastycznych stworzyliśmy słoneczka przyjaźni z odcisków naszych dłoni.
Dzień trzeci – NIEBIESKI, poświęcony został wodzie i powietrzu. Dzieci poszerzyły swoją wiedzę na temat tych dwóch żywiołów. Dowiedziały się także, jakie niosą ze sobą zagrożenia. Podczas zabawy czytelniczej maluchy wyszukiwały kropelki z pierwszymi literami swoich imion, które następnie przyklejały na chmurkę. Tego dnia przeprowadziliśmy szereg eksperymentów z balonami i suszarką. Dzieci miały okazję doświadczyć jak ciepły podmuch powietrza unosi wybrane ciała stała w powietrzu: balon, piórka, kartkę papieru, czy też piłeczkę.
Dzień czwarty – ZIELONY był zwiastunem zbliżającej się już wielkimi krokami wiosny. Tego dnia maluszki wybrały się w wirtualną podróż na zieloną łąkę – podczas projekcji prezentacji multimedialnej, dzięki której poszerzyły swoje wiadomości nt właściwości gleby oraz znaczenia roślin dla życia na ziemi. Następnie w przedszkolnym kąciku przyrody wspólnie założyliśmy hodowlę fasolki. Każdy przedszkolak do swojego kubeczka samodzielnie nasypał ziemi (co było również doskonałą zabawą rozwijającą zmysł dotyku oraz wrażenia sensoryczne) włożył kilka fasolek i podlał. W ramach zabawa plastycznych dzieci poszukiwały kolorów, które należy ze sobą zmieszać, aby uzyskać barwę zieloną, a następnie wspólnie próbowały pozyskać jej różne odcienie dodając więcej niebieskiego bądź żółtego barwnika. Zwieńczeniem zajęć był piękny zielony pejzaż namalowany wspólnie na celofanie.
Ostatni dzień – CZERWONY, był dniem, podczas którego skupiliśmy się na żywiole – ogniu. Przedszkolaki dowiedziały się jakie zagrożenia niesie ze sobą ogień oraz utrwaliły zasady bezpieczeństwa z nim związane. Ostatnim przeprowadzonym podczas naszych tygodniowych zajęć eksperymentem był KOLOROWY GEJZER lub inaczej zwany LAMPA LAWA. Podczas magicznego pokazu w wysokim szklanym naczyniu maluchy miały okazję obserwować ruch czerwonych kropel wody zatopionych w oleju. Zwieńczeniem całego tygodnia była praca grupowa – podczas której dzieci malowały emocje, jakie im towarzyszyły w minionych dniach na folii stretch.
Zapraszamy na naszą kolorową fotorelację 😊
Michaela Sigmund-Lasak