Ile matematyki jest w cieście? zajęcia w grupie starszej

Matematyka towarzyszy nam w każdej sferze życia, a umiejętności matematyczne są nam niezbędne podczas różnorodnych czynności codziennych, nawet takich jak pieczenia ciasta! Przekonali się o tym starszacy, którzy w ostatnim stycznia w ramach zajęć matematycznych upiekli czekoladowe muffinki. Pierwszym etapem pieczenia ciasta była oczywiście dokładna analiza przepisu. Przedszkolaki odczytywały nazwy  i ilość składników niezbędnych do pieczenia. Następnie po przygotowaniu wszystkich potrzebnych produktów dzieci przystąpiły do działania. Nasi milusińscy uważnie ważyli mąkę oraz cukier, odliczali ilość łyżeczek cynamonu,  kakao, proszku do pieczenia, przeliczali wbijane jajka oraz odmierzali ilość oleju i mleka. Dzieci zapoznały się z wagą tradycyjną szalkową, ale także wagą elektroniczną. Wszyscy ochoczo przesiewali, mieszaki i ostrożnie miksowali czekoladowe ciasto! po odliczeniu ilości potrzebnych foremek i nałożeniu ciasta wylądowało one w piekarniku, gdzie skrupulatnie doglądała je pani Iwonka 🙂 Natomiast w przedszkolu unosił się wspaniały zapach świeżo pieczonych muffinek. Oczywiście każdy z niecierpliwością czekał an degustację. Naszymi wypiekami podzieliśmy się również z maluszkami, które ochoczo pałaszowały. Babeczki wyszły nam wyśmienicie, a każdy  starszak po zajęciach wiedział już ile matematyki „siedzi” w cieście 🙂