Za nami drugi tydzień naszej nauki w trybie zdalnym. Również w tym tygodniu grupa starszaków aktywnie i z zaangażowaniem podejmowała każdego dnia różnorodne zadania. W ramach tematu kompleksowego „Eksperymentuje, badam, poszukuję” starszaki każdego dnia rozwijały inne umiejętności i sprawności oraz przeprowadziły szereg różnorodnych eksperymentów. W poniedziałek, nawiązując do tematu zdrowia i higieny przedszkolaki z grupy starszej poszerzały swoją wiedzę i wiadomości nt. zdrowego żywienia. Dzieci dowiedziały się o wartościach kalorycznych wybranych produktów i ich zdrowych zamiennikach. Podczas zajęć kulinarnych starszaki skomponowały swoje zdrowe drugie śniadanie lub przekąskę. Oczywiście bogatą w witaminy pochodzące z warzyw i owoców, tak niezbędne w obecnym okresie zachorowań. Na zakończenie dnia starszaki wykonały „zdrowy talerzyk” z wykorzystaniem różnorodnych wycinanek z gazet oraz kredek, farb i plasteliny. We wtorek starszaki poprzez eksperyment z „uciekającym pieprzem” przekonały się dlaczego w profilaktyce przeciwdziałania zakażeniom bakteriami i wirusami tak niezbędne jest dokładne i staranne mycie rąk mydłem. Oglądając film edukacyjny „Myszka w paski i zasady higieny. Jak dokładnie myć ręce?” utrwaliliśmy technikę i zasady dokładnego mycia rąk, a na koniec dnia dzieci wykonały plakat „jak walczę z wirusami!”. Środa, to kolejny dzień, który upłyną nam pod znakiem eksperymentowania. Tego dnia przenosząc się do krainy kolorów podczas doświadczenia „Wędrująca woda” dzieci miały możliwość zaobserwowania zjawiska naczyń połączonych oraz mieszania się barw podstawowych w barwy pochodne. Kontynuując nasze eksperymenty, następnym doświadczeniem był „efekt kapilarny roślin” podczas którego wykorzystując liść kapusty w bardzo obrazowy sposób można zobaczyć jak rośliny pobierają wodę. Z kolei w czwartek byliśmy „Z matematyką za pan brat” bawiąc się kostkami do gry kształtowaliśmy umiejętność przeliczania i rozwiązywania prostych zadań arytmetycznych. Oczywiście do zabaw matematycznych wykorzystaliśmy to co mamy w dom: klamerki, rolki po papierze, klocki. Klasyfikowaliśmy również klocki, porównywaliśmy liczebność zbiorów oraz układaliśmy swoje imię z klocków. Ostatniego dnia w piątek, podobnie jak w ciągu całego minionego tygodnia, nie mogło zabraknąć eksperymentu! Przedszkolaki obserwowały podczas doświadczenia unoszenie się jajka w solance. Poznaliśmy także wielkanocne symbole oraz kształtowaliśmy umiejętności niezbędne do podjęcia nauki czytania dzieląc wyrazy na sylaby i głoski. W ciągu całego tygodnia towarzyszyły nam ulubione piosenki z przedszkolnej płytoteki oraz zabawy muzyczno-ruchowe w języku angielskim. Bardzo dziękuję rodzicom i naszym wspaniałym przedszkolakom za zaangażowanie i aktywność! Zapraszamy na fotorelację 🙂
Michaela Sigmund-Lasak